יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

ספר אחד בשבוע: תל אביב נואר





ספר אחד בשבוע, המלצה שניה. אחרי שלפני שבועיים חנכתי את הפינה החדשה עם מתחילים של קארבר, הפעם ממליצה בחום (יורד גשם, אז אל תתפסו אותי במילה) על הספר תל אביב נואר, בעריכת אסף גברון ואתגר קרת, בהוצאת כנרת, זמורה ביתן.



פסקול קריאה -





אז תל אביב נואר הוא אוסף של ארבע עשר סיפורים קצרים יותר או פחות, שעוסקים כולם בתל אביב.
נואר - שחור בצרפתית, ומכאן השם; ספר שעוסק בתל אביב האפלה.

אסף גברון, איך הפרויקט החל?

פנינו לסופרים שאנחנו אוהבים את הכתיבה שלהם והצענו להם לכתוב, ועם
הזמן השמועות התגלגלו ברחבי העיר ואנשים התחילו לפנות אלינו. היה חשוב
לנו גם לבחור סופרים שלא מוכרים עדיין לקוראי אנגלית, לנצל את ההזדמנות
כדי לחשוף אותם לקהל אמריקאי. 


- ואיך בעצם בחרתם את הסיפורים?

ההגדרה של נואר היתה מאוד רחבה, אבל לסיפורים היתה צריכה להיות נגיעה אפלה כלשהי, לעסוק בצד הפחות מואר של העיר. רצינו מגוון של קולות וסגנונות - ישראלים וגם זרים (סיליה ואנטוניו), גברים ונשים, מגוון של גילאים וסגנונות.

הסיפורים אליהם הכי התחברתי היו של גדי טאוב - מסכת שינה, שחוזר לאותו נושא של ספרו אלנבי (שגם הפך לסדרה בינתיים) - התאהבות בזונה, הסיפור של מתן חרמוני - נשים, של אלכס אפשטיין.

מוות בפיג'מה, של דקלה קידר - אל הגינה, שמספר את סיפורה של אורזת משלוחים בסופר, משלוחים שכולנו מזמינים באינטרנט. יש אנשים שעומדים ואורזים לכם את המוצרים אחרי שהם מהלכים בסופר ומלקטים אותם למענכם. האם הם עלו במחשבתכם אי פעם?

הסיפור הכי טוב בעיניי הוא של סיליה בקנג, מערבולת, שתורגם על ידי אורי שגיא מאנגלית, ומתאר את חייהם של אנשי שב"כ שבאים לשליחות בארץ, ובתל אביב בפרט. זו הצצה נדירה, לפחות לי, אולי גם לכם - לחייהם של שליחים מחו"ל פה בארץ. בעיר.

בקיצור - לקרוא ויפה שעה אחת חשוכה קודם.

<< לפוסט הקודם בנק


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה